Nieuws

Arbo Unie introduceert de ‘Virtuele Ontvangstruimte’

Tevreden cliënten hebben nu meer gevoel en verbondenheid tijdens een videoconsult

Arbo Unie bevordert de vitaliteit en gezondheid van werkende mensen en maakt organisaties daarmee succesvoller. Zij onderscheiden zich met een sterke focus op kwaliteit en vernieuwing en excelleren in multidisciplinaire samenwerking. Vanuit maatschappelijk belang neemt Arbo Unie de verantwoordelijkheid om bij te dragen aan een duurzame samenleving.

Een enorme verantwoordelijkheid, die door de pandemie alleen nog maar ingewikkelder is geworden. Fysieke afspraken met cliënten moesten wijken voor belafspraken en uiteindelijk videobellen. Dit ging ten koste van de emotionele betrokkenheid en het vertrouwde gevoel van de cliënt bij de consultant. Daarom ontwikkelden wij in samenwerking met Arbo Unie een Virtuele Ontvangstruimte, waarmee Arbo Unie haar cliënten weer de persoonlijke ervaring kon bieden net als bij de vertrouwde fysieke afspraak.

Het gevoel van een fysieke afspraak

Om het vertrouwde gevoel van Arbo Unie te waarborgen hebben wij samen met Arbo Unie de armen ineengeslagen om hiervoor een oplossing te bedenken. De virtuele Ontvangstruimte biedt de mogelijkheid om emotionele betrokkenheid en het vertrouwde gevoel terug te brengen in een online omgeving. De applicatie kan integreren met de backoffice systemen van deze moderne landelijke arbodienst. Dit sluit perfect aan op de bestaande processen, zodat de afwikkeling van de consulten hierdoor worden geoptimaliseerd.

“Door de pandemie was het voor de cliënten van Arbo Unie in principe niet meer mogelijk om een fysieke afspraak te laten plaatsvinden met de bedrijfsarts of andere professional. De fysieke afspraak is vervangen door een telefonische afspraak, die al snel werd opgevolgd door een videoconsult. Hierdoor konden de arts en cliënt elkaar wel zien, maar misten de emotionele betrokkenheid en het vertrouwde gevoel van Arbo Unie. Om de betrokkenheid van de client toch groot te houden is onderzocht op welke manier we moderne technologie kunnen inzetten.”

Ton Goedhart, Service Manager - Arbo Unie.

Binnen korte tijd introduceerde Arbo Unie haar eerste Virtuele Ontvangstruimte bij een videoconsult

Arbo Unie maakt sinds januari 2021 gebruik van een professionele Virtuele Ontvangstruimte bij de start van het online videoconsult. Deze Virtuele Ontvangstruimte is een aanvulling op de videoconsulten van Arbo Unie, waarmee zij haar cliënten een hele persoonlijke ervaring biedt net als bij de vertrouwde fysieke afspraak. Op deze manier houdt Arbo Unie de betrokkenheid tussen haar professionals en de cliënt op een moderne manier in stand.

Download hier de brochure van de Virtuele Ontvangstruimte.

Benieuwd naar wat de Virtuele Ontvangstruimte voor jou kan betekenen?